Home » Privacy policy

Privacy Policy PeetersFiscaal.nl

Welkom bij de Privacy policy van Peeters Belastingadvies, Financiën en Administraties. In het kader van onze dienstverlening verwerken wij persoonsgegevens. Deze gegevens kunnen wij van uzelf hebben ontvangen via onze website, e-mail, telefoon of app, of via derden zoals uw werkgever. In deze privacy policy informeren wij u over hoe wij met deze persoonsgegevens omgaan.

Te verwerken persoonsgegevens

Welke persoonsgegevens wij verwerken hangt af van de precieze dienst en omstandigheden. Veelal gaat het om de volgende gegevens:

  • NAW-gegevens
  • Geboortedatum en -plaats
  • Geslacht
  • Contactgegevens (e-mailadressen, telefoonnummers) en naam en functie van contactpersonen
  • Kopie identiteitsbewijzen
  • Pasfoto (alleen indien strikt nodig, bijvoorbeeld voor personeelsdossier)
  • Leeftijd
  • Salaris en andere gegevens die voor fiscale aangiften, salarisberekeningen e.d. nodig zijn
  • Huwelijkse staat, gegevens partner en eventuele informatie over kinderen (voor zover nodig voor bijvoorbeeld fiscale aangiften)
  • Bankrekeningnummer
  • Gegevens over uw activiteiten op onze website, IP-adres, internetbrowser (voor zover nodig om onszelf beter vindbaar te maken op internet)
  • Overige financiële gegevens

Doelen van en grondslagen voor de verwerking

Wij verwerken persoonsgegevens om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en om uitvoering te kunnen geven aan onze dienstverlening. Sommige gegevens worden vastgelegd om praktische of efficiencyredenen, waarvan we mogen aannemen dat die ook in uw belang zijn, zoals:

  • Communicatie en informatievoorziening
  • Het efficiënt verlenen van onze dienstverlening
  • De verbetering van onze diensten
  • Facturering en incasso

Daarnaast gebruiken wij persoonsgegevens om u te informeren over onze diensten die voor u van belang kunnen zijn, om feedback te vragen over verleende diensten of voor markt- of andere onderzoeksdoeleinden. In sommige gevallen vragen wij expliciet uw toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Als wij persoonsgegevens op basis van uw toestemming voor andere of aanvullende doelen willen verwerken, zullen wij eerst opnieuw uw toestemming vragen.

Verstrekking aan derden

In het kader van onze dienstverlening kunnen wij gebruikmaken van diensten van derden, zoals verwerkers of subverwerkers die de persoonsgegevens verwerken op basis van uw opdracht. Andere derden die inzage hebben of kunnen hebben in de persoonsgegevens zijn bijvoorbeeld onze systeembeheerder, leveranciers of hostingpartijen van online-software, of adviseurs die wij betrekken bij uw opdracht. Met deze derden sluiten wij overeenkomsten om ervoor te zorgen dat zij de verplichtingen van de AVG naleven en zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaan. Ook kunnen wij persoonsgegevens aan derden verstrekken om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

Bewaartermijnen

Wij verwerken uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt. Dit betekent dat uw persoonsgegevens worden bewaard zolang deze nodig zijn om de betreffende doelen te bereiken. Bepaalde gegevens moeten langer bewaard worden (meestal 7 jaar) vanwege wettelijke bewaarplichten (zoals de fiscale bewaarplicht) of voorschriften vanuit onze beroepsvereniging.

Beveiliging

Wij hebben passende organisatorische en technische maatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beschermen, rekening houdend met het te beschermen belang, de stand van de techniek en de kosten van de relevante beveiligingsmaatregelen. Onze medewerkers en eventuele derden die noodzakelijkerwijs toegang hebben tot de persoonsgegevens zijn verplicht tot geheimhouding en hebben de juiste instructies ontvangen over de omgang met persoonsgegevens.

Uw rechten

U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegevens die wij van u hebben, tenzij dit in strijd is met wettelijke verplichtingen. U kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door ons of door een van onze verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of direct aan een andere partij.

Incidenten met persoonsgegevens

Bij een datalek zullen wij u, behoudens zwaarwegende redenen, onverwijld op de hoogte stellen indien er concrete kans is op negatieve gevolgen voor uw persoonlijke levenssfeer. Wij streven ernaar dit te doen binnen 48 uur nadat wij het datalek hebben ontdekt of daarover zijn geïnformeerd door onze (sub)verwerkers.

Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens, neem dan contact met ons op. Indien dit niet leidt tot een bevredigende uitkomst, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacy.

Verwerking binnen de EER

Wij verwerken persoonsgegevens alleen binnen de Europese Economische Ruimte (EER), tenzij anders schriftelijk overeengekomen. Bij gebruik van Google Analytics, LinkedIn of Facebook kunnen uw gegevens door derden buiten de EU worden opgeslagen. Deze partijen zijn ‘EU-VS Privacy Shield’-gecertificeerd en moeten zich houden aan de Europese privacyregelgeving. Dit betreft een beperkt aantal gevoelige persoonsgegevens, met name uw IP-adres.

Wijzigingen

Ons privacybeleid kan worden gewijzigd. De meest recente versie van de privacyverklaring is van toepassing en is te vinden op onze website.

Tot slot

Wij hopen u met deze privacyverklaring een helder beeld te hebben gegeven van ons privacybeleid. Mocht u vragen hebben over hoe wij omgaan met persoonsgegevens, dan horen wij dat graag. Eerste aanspreekpunt voor privacyaspecten bij onze organisatie is Wouter Peeters (wouter@peetersfiscaal.nl).

(versie 1, 22 mei 2018)